Zenith Inat 35-40 carburateur (Solex / Zenith / Pierburg)

Volledige revisie van ZENITH INAT carburateurs voor Mercedes, Opel en BMW. 36-delige kit, 14 uur vakwerk en alle pakkingen, membranen en dichtingen vernieuwd.

ZENITH INAT carburateurs: Duitse techniek, tot op de laatste ring vernieuwd

De ZENITH INAT is een bekende dubbeltrapscarbateur die in de jaren zestig, zeventig en begin jaren tachtig werd gemonteerd op diverse modellen van Mercedes-Benz, Opel en BMW. Ze zijn robuust gebouwd, goed af te stellen en leveren een mooie balans tussen comfort en vermogen. Maar na tientallen jaren rijden, stilstand of slecht onderhoud, is een revisie vaak geen overbodige luxe. Gelukkig bieden wij daar een passende oplossing voor.

Op welke auto's werd de ZENITH INAT geleverd?

Deze carburateurs kwamen veel voor op midden- en hogere klasse voertuigen van Duitse makelij. Denk hierbij aan:

Mercedes-Benz

  • W114 en W115 zoals de 250 en 280, geproduceerd van 1968 tot 1976
  • W123 250 modellen, tussen 1976 en 1985

Opel

  • Commodore A en B, tussen 1967 en 1977
  • Rekord C en D, geproduceerd tussen 1966 en 1977

BMW

  • E3 en E9 modellen zoals de 2500, 2800 en 3.0, van 1968 tot 1977

Deze auto's waren vaak voorzien van een enkele of dubbele INAT-carburateur, afhankelijk van het motortype en de uitvoering.

Section image

Volledige revisie, zonder concessies

Wij reviseren de ZENITH INAT volledig met een professionele aanpak. Iedere revisie vergt gemiddeld 14 uur vakwerk, waarbij we alles demonteren, reinigen, inspecteren en vervangen. De gebruikte revisiekit bestaat uit 36 nieuwe onderdelen per carburateur, waaronder:

  • Alle rubberen pakkingen, volledig bestand tegen moderne brandstoffen
  • Fiber afdichtringen
  • Twee nieuwe membranen voor de acceleratiepomp
  • Vier nieuwe viltpakkingen voor de huisafdichting
  • Vlotternaald met nieuwe zitting
  • Diverse ringen, seals en O-ringen
  • Diverse veren

Alles wordt ultrasoon gereinigd, gecontroleerd op vervorming en nauwkeurig opnieuw opgebouwd. Indien gewenst stemmen we de carburateurs ook af op de motor na montage.

Waarom kiezen voor onze revisie?

Een oude INAT die niet goed afstelt, last heeft van lekkage of onregelmatig loopt, is een frustratie voor veel klassiekerliefhebbers. Met onze revisie haal je het maximale uit deze betrouwbare carburateur, en zorg je dat jouw auto weer loopt zoals het hoort. Geen quick fix, maar een volledige aanpak waarbij alles nieuw is, behalve het huis zelf.

De doorlooptijd is meestal anderhalve tot twee weken, afhankelijk van drukte en onderdelenvoorraad. En natuurlijk kun je bij ons terecht voor technische ondersteuning of aanvullende onderdelen.

Section image