De Open-Hart-Operatie van Motorfiets Carburateurs

Het splitten van carburateur bodies, wie doet dat nog?

In de wereld van motorfietsreparaties zijn er klussen die speciale aandacht en zorg vereisen. Een van deze delicate taken is het zogenaamde "splitten" van carburateurs, een proces dat wij bij Carburateur Service intern gekscherend de "open-hart-operatie" noemen. Dit proces kost al gauw 4 tot 5 uur om te voltooien, omdat het betekent dat meer dan 70 onderdelen uit elkaar worden gehaald en zorgvuldig weer in elkaar worden gezet.

Carburateur revisie, motorfiets carburateurs

Het moment waarop de carburateur volledig uit elkaar ligt, lijkt op het openen van een schatkist vol geheimen. Elk onderdeel vertelt een verhaal over de staat en het gebruik van de motorfiets. We reinigen, repareren of vervangen elk onderdeel waar nodig en zorgen ervoor dat alles weer perfect op elkaar aansluit.

broken image

Een van de meest uitdagende aspecten van dit proces is het afstellen van de verschillende onderdelen, zodat de carburateur weer optimaal werkt. Dit vergt niet alleen technische kennis, maar ook veel geduld en precisie. Na het assembleren testen we de carburateur grondig om zeker te zijn dat deze weer in topconditie verkeert. Dit doen we bij carburateurs door voorzichtig perslucht in de vacuüm kanalen te zetten, en op de toevoerbuis, T-pipes, en tussenstukken perslucht te zetten om te luisteren of alles 'luchtdicht' is.

broken image

Elke keer als we een carburateur splitsen, realiseren we ons hoe belangrijk onze rol is in het behouden van de prestaties van een motorfiets. Het is een werk van passie en toewijding, en het geeft enorm veel voldoening als we zien dat een motor weer soepel loopt dankzij onze inspanningen.

Bij Carburateur Service zijn we trots op de precisie en zorg die we in elke "open-hart-operatie" steken.

Na het assembeleren van alle onderdelen zetten we de carburateurs op de handboek specificaties. Per bouwjaar of bouwmaand zijn er mogelijk verschillende soorten instellingen/ specificaties. Dit nemen we serieus want het kan niet zo zijn dat jouw Suzuki, Yamaha, Honda of Kawasaki gaat inhouden bij de 250km/h?!

 

Meer weten? Vul het contactformulier en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op